Apelurile false la 112, in scadere

Apelurile false la 112, in scadere

Numarul salajenilor care apeleaza abuziv serviciul unic de urgenta 112 a inregistrat o scadere in luna septembrie. Totusi, injuriile si glumele proaste le dau, in continuare, batai de cap operatorilor.

Peste 17.000 de apeluri au fost inregistrate in luna septembrie, la Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), in judetul Salaj, dintre care aproximativ 15.000 sunt urgente false. Personajele fidele ale acestor tipuri de jocuri ar trebui sa stie ca pun in pericol operativitatea preluarii cazurilor reale de urgenta si interventia rapida a echipajelor Ambulantei, Politiei, Pompierilor sau ale Jandarmeriei.

Potrivit statisticilor inregistrate STS la nivelul judetului Salaj, din cele 17.037 de apeluri inregistrate in luna septembrie, majoritatea au vizat activitatea Serviciului de Ambulanta, respectiv in 1.354 de cazuri. Politistii au fost solicitati prin 112 sa intervina la 548 de situatii de urgenta petrecute pe raza judetului Salaj, iar pompierii in 47 de astfel de cazuri. Jandarmii nu au fost chemati la interventii de urgenta prin numarul 112 decat in doua cazuri. Prin urmare, doar 1.951 de apeluri date prin numarul unic de urgenta au fost, intr-adevar, urgente, restul fiind incadrate ca fiind false.

Comparativ cu lunile anterioare, situatia inregistrata la 112 in septembrie este cu mult mai buna. Doar in luna august, numarul unic de urgenta a fost apelat de 21.699, in timp ce in iulie, de 21.589, peste 85 la suta dintre acestea fiind apeluri false. In multe dintre cazuri, persoanele care apeleaza abuziv acest serviciu inchid imediat ce le raspunde operatorul. Nu lipsesc nici situatiile in care faptasii apeleaza acest numar, in opinia lor, doar pentru distractie, adresand operatorilor injurii si glume proaste. Aceste persoane ar trebui sa stie ca, in timp ce ei se distreaza tinand astfel linia ocupata, alte persoane au cu adevarat nevoie de ajutor de urgenta, chiar pentru salvarea unor vieti.

Leave a Comment